marți, 20 februarie 2018

Adrian Botez: Statistica



TOTDEAUNA AM  URÂT – DIN RĂRUNCHI – STATISTICA

                                 

nimic nu mi se-ntâmplă – nimic

nu se iveşte – nimănui
nu-i sunt dator – pe nimeni
nu-ndatorez

pentru ce – pentru cine să
trăiesc? – aşa – doar de dragul
statisticii? – adică
să mai fie într-o
cameră – pitit printre
mobile – un cadavru cu
ochii deschişi – în plus... - ...un
cadavru tâmpit – mai mult chiar decât
media...

...totdeauna am urât – din
rărunchi – statistica...
***




CÂND CRIST LA DÂNSUL MĂ CHEMA-VA                   

când Crist la Dânsul mă chema-va
voi îndrăzni să-mi cârmesc nava
c-o răsuflare de Iubire
icoană-a Nunţii-ntru Şoptire

bătrân – dar nu calic de suflet
o bucurie-mi curmă umblet
căci Lui grăi-voi – glas de rouă:
„sunt  Om! – serafi – deci - pot să plouă”...

Lumină – Floarea de Iubire
trezi nemuritoarea-mi fire:
m-am îmbăiat în foc de-agheasmă

şi simt – şi sunt sfântă mireasmă...
...nimeni icoana nu mi-a smulge:
anii-mi sorbiţi – Minunea curge...
***




URGENŢĂ ARTISTICĂ

colcăie de ucigaşi
siniştri – omenirea – iar noi
pretindem să facem
Artă

singura Artă – care să
merite acest nume şi-avânt – ar fi
să re-închipuim Omul
Armoniei – cel dintru-nceput
aproximat de El – şi – acum – să-l
stabilizăm definitiv – adică
să re-imaginăm – măreţ să
iscăm  - întru
faptă – minunat
înţeleaptă: din
bestie - Omul

 în caz contrar – singura
Artă – care de la noi se
aşteaptă – şi de care este urgentă
sete şi nevoie – este să lichidăm - febril
rapid şi eficient  - întreagă Arca
Familiei lui Noe – întreaga specie a
criminalilor  - pretinşi – cu
sfidătoare  - obscenă
emfază (...ca-ntr-o falsificată
revoluţie...)  – a fi
„factori umani de
evoluţie”
***


Adrian Botez