miercuri, 10 iulie 2019

Cel mai grav dintre păcate... Câteva gânduri de J.L. Borges


„Aşadar, să urmărim lucrurile care duc la pacea şi zidirea noastră.”
Biblia, Romani 14:19

„El nu ştia că prezentul nu-i altceva
Decât o particulă fugară a trecutului
Şi că suntem plămădiţi din uitare:
Înţelepciunea la fel de inutilă
Ca şi corolariile lui Spinoza
Sau magiile fricii” – fragment din poemul G.L. Burger



„Am comis cel mai grav dintre păcatele
Pe care le poate comite un om. N-am fost
Fericit. Fie ca gheţarii uitării
Să mă târâie şi să mă piardă, necruţători.
Părinţii m-au zămislit pentru jocul
Riscant şi frumos al vieţii,
Pentru pământ, apă, aer, foc.
I-am înşelat. N-am fost fericit. Împlinită nu le-a fost
Speranţa cea tinerească. Mi-am dăruit mintea
Îndărătniciei simetrice
A artei, care ţese fleacuri.
Ei mi-au lăsat moştenire curajul. N-am fost curajos.
Nu mă părăseşte. Stă întotdeauna lângă mine
Această umbră de a fi fost nefericit. – Remuşcarea.

J.L. Borges


Foto: Imagine din Retezat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu