luni, 23 decembrie 2019

O amintire din anul 2017 - Agnita: Creație literară - 125 de elevi

Performante poetice bistritene la Agnita.



De curand, Concursul Regional "Oda primaverii", Agnita, editia a V-a, si-a desemnat castigatorii, la cele patru sectiuni: creatie literara, recitare din literatura romana si engleza, afise si postere tematice, mestesuguri traditionale. La sectiunea Creatie literara, au participat 125 de elevi din mai multe judete ale tarii. Juriul la aceasta sectiune a fost constituit din: Irina Petras, critic literar, eseist, traducatoare, presedinte Filiala Cluj a Uniunii Scriitorilor din Romania, Constantin Stancu, poet, membru al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Alba-Hunedoara, Maria Daniela Panazan Lorinczi, istoric literar, eseist, membru al Uniunii Scriitorilor din Romania, Filiala Alba-Hunedoara, coordonator de proiect, responsabilul sectiunii de Creatie literara.
            Premierea, derulata la Colegiul Tehnic A. T. Laurian, Agnita, s-a desfasurat in cadrul unui eveniment deosebit, dupa decernarea titlului de Cetatean de Onoare Doamnei Irina Petras, absolventa a Liceului gazda. Laudatio a fost sustinut de doamna profesoara Maria Daniela Lorinczi Panazan, moderatoarea manifestarii, care a coordonat cu calm, siguranta si multa naturalete evenimentul.

            Judetul nostru a fost reprezentat foarte frumos la aceasta competitie poetica, la sectiunea creatie literara. Dintre castigatori, patru eleve si coordonatoarea lor de la Palatul Copiilor Bistrita au participat la premierea de la Agnita, obtinand urmatoarele premii: la ciclul primar: Ioana Nectaria Balan (Premiul I), Mara Sfintean (Premiul II); iar, la gimnaziu: Roxana Resvanta (Premiul I) si Iulia Rebrean (Premiul II), Micile Blandiene Bistritene provenind de la scolile gimnaziale: Avram Iancu, Nr. 1, Nr. 4 si de la Colegiul National Liviu Rebreanu. Poetesele in devenire au si citit din creatiile lor in cadrul manifestarii.
            Impresiile colegelor noastre vorbesc de la sine:
            "A fost perfect! O experienta pe care as repeta-o cu drag. Am fost primite cu multa dragoste de cateva persoane minunate. Foarte multi copii au participat la toate sectiunile. Am asistat la oferirea titlului de Cetatean de Onoare al orasului Agnita doamnei Irina Petras. Sunt incantata de aceasta experienta!" - Ioana Nectaria Balan;
            "A fost exceptional! O intreaga aventura plina de fericire! Ma bucur ca am adus zambete pe fata oamenilor, ca am calcat prin gradina raiului si ca am intalnit persoane importante!" - Mara Sfintean;
            "Parca sunt intr-un vis fericit! Imi dau seama ca poezia este viata mea, atunci cand ma descarc in ea si imi curge cate o lacrima. Pe scurt: visul meu a devenit realitate. Nu mi-am imaginat vreodata ca voi ajunge pana aici. Am avut ocazia sa o intalnesc pe doamna Irina Petras, presedinta Uniunii Scriitorilor, filiala Cluj. Acum mi-am dat seama ca, prin poezie, poti sa faci inconjurul lumii." - Iulia Rebrean;
            "Calatoria catre Agnita a fost una plina de viata. Am cules flori din rai, am primit ajutor si, cand am ajuns, totul a fost si mai frumos. Nu pot sa uit cuvintele pe care doamna Irina Petras le-a spus la un moment dat: Daca nu ajungi mai ai inca un viitor pentru ca, daca ai ajuns, ai incremenit. Aceasta calatorie m-a ajutat sa inteleg multe. Pentru mine a fost una magica!" - Roxana Resvanta.
            Profesoara lor de creatie literara, Ionela-Silvia Nusfelean, ne-a impartasit: "Am inteles ca exercitiul creativ ne poate ajuta sa ajungem mai bine la noi, sa ne concentram mai bine asupra lumii si a sinelui nostru, dupa cum ne zicea si doamna Irina Petras, care, exuberanta, a tinut la Agnita o splendida lectie de literatura si viata. In urma acestei reusite, Micii Blandieni Bistriteni au fost invitati in mai la filiala Cluj a USR. Drumul spre premierea de la Agnita a fost posibil prin bunavointa parintelui Horatiu Muresan, din Parohia Ortodoxa Chirales, care ne-a pus la dispozitie un mijloc de transport binecuvantat, si prin sustinerea financiara a domnului prof. univ. dr. Mircea Gelu Buta, care au inteles ca efortul creativ si implicarea reala intr-un demers, girat de MEN si USR, merita incredere. Suntem recunoscatori.".
            Din judetul nostru au mai participat la concurs, cu rezultate frumoase, elevii: Sara Dobocan (premiul II), Malina Moldovan (Premiul III) si Mara Barna (Mentiune),  de la Sc. Gimn. Stefan cel Mare, prof. coord. Sanda Ganea; Alexandra Moldovan (Mentiune), de la Liceul Tehnologic Lechinta, prof. coord. Mariana Petrican; Bianca Rus (Premiul III), Razvan Dancul (Mentiune), de la Clubul Copiilor Nasaud, prof. coord. Maria Gonda Rus; si inca trei elevi de la Palatul Copiilor Bistrita: Maia Pintea (Premiul III), Sc. Gimn. Nr. 1, Matia Boca (Mentiune), Liceul Crestin Logos, si Alexia Dohotari (Mentiune), Sc. Gimn. Nr. 1, Bistrita, Alexia, care s-a concentrat, inainte de "Oda Primaverii", un pic mai mult pe olimpiada judeteana de limba si literatura romana si care a reusit sa obtina la olimpiada punctajul maxim. Minunat!

            Felicitari tuturor!
Grupa de Jurnalism a Palatului Copiilor Bistrita


Sursa: Bistritanews - 10 aprilie 2017
Foto: Maria-Daniela Pănăzan - Lorinczi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu