vineri, 18 octombrie 2019

Persoane impregnate/ persoane care impregnează - Familia „privată” versus familia „publică”... Noile teori despre femei și bărbați. Idei bizare și periculoase

Anul acesta, feminista Sophie Lewis, a publicat Full Surrogacy Now: Feminism against Family. La cele 224 de pagini pe care le are, cartea aceasta e una din cele mai radicale, anti-familie si anti-crestine carti care ni s-a dat sa citim vreodata.
Full Surrogacy Now: Feminism against Family, („Surogatul cuprinzator: feminismul impotriva familiei") ne aminteste ca visul comunist inca e viu si la lucru. In mod special visul si obiectivul lui Karl Marx, mentionat in Manifestul Comunist, de abolire e familiei si casatoriei.

In Full Surrogacy Now: Feminism against Family, Lewis propune abolirea familiei, a casatoriei, a relatiilor biologice dintre parinti si copii, si inlocuirea lor cu relatii de „dragoste, afectiune si atasament" intre copii si oricare adulti care au posibilitatea financiara sa-i creasca, fie ei parinti biologici, sociali ori de alta natura.
Lewis e o feminista de tipul celor mai radicale. Propune abolirea familiei biologice si inlocuirea ei cu ceea ce ea numeste „gestational communism" (adica „comunismul gestational"). Conform ideilor ei, procrearea e un tip de munca ca si oricare alta ocupatie, o profesie care „face copii" pe banda rulanta asa dupa cum Renault face masini si Boeing avioane. Aceasta ocupatie apartine femeilor care doresc sa-si „imprumute" uterul pentru o vreme, contra cost, sa aduca pe lume copii. Aceasta ocupatie e surogatul.
Nu oricare femeie, zice Lewis, e pregatita pentru aceasta profesie. Fetusul e, zice ea, un parazit care se atasaza de peretele uterului si femeile care nu-l doresc pot sa-l elimine. Asta inseamna avort. De aceea, sarcina poate fi o vocatie doar pentru femeile care doresc sa fie platite pentru asta. Aceasta vocatie e surogatul. Iar odata adusi pe lume, copiii sunt crescuti „intr-o comuna bazata pe tovarasie si infratire", o notiune care pe noi romanii ne duce inapoi in timp la anii 50 cind comunistii au format comunele si colectivele agricole.
Aspectele genetice ale procrearii sunt irelevante pentru Lewis deoarece, in final, materialul genetic al barbatilor si al femeilor devin „o amestecatura" asemenea unei omlete.
Lewis propune diferentierea intre „familia privata" si „familia publica". In familia privata copiii apartin parintilor biologici, iar in cea publica comunei si societatii. Familia publica, ori comuna, a existat inainte de familia privata, zice ea, familia privata fiind o inventie a capitalismului modern. Familia comuna era „polimaternala" adica un grup de copii erau crescuti, in comun, de un grup de mame.
Nasterea e o chestiune murdara, in opinia lui Lewis. In cuvintele ei, nasterea e „mirositoare, murdara, singeroasa si bestiala". Legatura intre mama si copilul biologic e o „inventie a barbatilor de rasa alba, niste demoni capitalisti care impun patriarhatul femeilor pentru a se mentine la putere". Familia privata pe care barbatii de rasa alba o impun genereaza „abuz", pe cind cea publica „liberates women" (emancipeaza femeile).
Nu doar familia se impune a fi abolita, dar si notiunea de sex ori gen. In cartea ei, Lewis nu foloseste cuvintele „femei" ori „fete" ci „persoane impregnate / insarcitate" (adica femeile) si „persoanele care impregneaza", adica lasa femeile insarcinate (adica barbatii). E deci, vorba de un vocabular nou, nu doar de idei noi.
Pentru ce si la ce foloseste trupul uman, intreaba Lewis? Pentru un scop determinat la nivel biologic? Nu. Atunci pentru ce? Pentru a fi folosit de fiecare dintre noi cum dorim.
Recomandam Full Surrogacy Now tuturor celor care citesc acest comentariu. Contine mult mai multe idei otravitoare. Daca ni se par bizare, in timp ele vor deveni mainstream, adica de tipul „de ce nu?" Influenta feminismului in spatiul public e mare si se intensifica. Chiar si in Romania, unde unele dintre politicienele cele mai vizibile promomoveaza radicalismul feminist.

Sursa:
Alianta Familiilor din Romania
Str. Zmeica nr. 12, sector 4
Bucuresti, N/A N/A, Romania
Foto: Imagine din Retezat (I. Badiu)
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu