Anul acesta, feminista Sophie Lewis, a publicat Full Surrogacy Now: Feminism against Family.
La cele 224 de pagini pe care le are, cartea aceasta e una din cele mai
radicale, anti-familie si anti-crestine carti care ni s-a dat sa citim
vreodata.
Full
Surrogacy Now: Feminism against Family, („Surogatul cuprinzator:
feminismul impotriva familiei") ne aminteste ca visul comunist inca e
viu si la lucru. In mod special visul si obiectivul lui Karl Marx,
mentionat in Manifestul Comunist, de abolire e familiei si casatoriei.
In
Full Surrogacy Now: Feminism against Family, Lewis propune abolirea
familiei, a casatoriei, a relatiilor biologice dintre parinti si copii,
si inlocuirea lor cu relatii de „dragoste, afectiune si atasament" intre
copii si oricare adulti care au posibilitatea financiara sa-i creasca,
fie ei parinti biologici, sociali ori de alta natura.
Lewis
e o feminista de tipul celor mai radicale. Propune abolirea familiei
biologice si inlocuirea ei cu ceea ce ea numeste „gestational communism"
(adica „comunismul gestational"). Conform ideilor ei, procrearea e un
tip de munca ca si oricare alta ocupatie, o profesie care „face copii"
pe banda rulanta asa dupa cum Renault face masini si Boeing avioane.
Aceasta ocupatie apartine femeilor care doresc sa-si „imprumute" uterul
pentru o vreme, contra cost, sa aduca pe lume copii. Aceasta ocupatie e
surogatul.
Nu
oricare femeie, zice Lewis, e pregatita pentru aceasta profesie.
Fetusul e, zice ea, un parazit care se atasaza de peretele uterului si
femeile care nu-l doresc pot sa-l elimine. Asta inseamna avort. De
aceea, sarcina poate fi o vocatie doar pentru femeile care doresc sa fie
platite pentru asta. Aceasta vocatie e surogatul. Iar odata adusi pe
lume, copiii sunt crescuti „intr-o comuna bazata pe tovarasie si
infratire", o notiune care pe noi romanii ne duce inapoi in timp la anii
50 cind comunistii au format comunele si colectivele agricole.
Aspectele
genetice ale procrearii sunt irelevante pentru Lewis deoarece, in
final, materialul genetic al barbatilor si al femeilor devin „o
amestecatura" asemenea unei omlete.
Lewis
propune diferentierea intre „familia privata" si „familia publica". In
familia privata copiii apartin parintilor biologici, iar in cea publica
comunei si societatii. Familia publica, ori comuna, a existat inainte de
familia privata, zice ea, familia privata fiind o inventie a
capitalismului modern. Familia comuna era „polimaternala" adica un grup
de copii erau crescuti, in comun, de un grup de mame.
Nasterea
e o chestiune murdara, in opinia lui Lewis. In cuvintele ei, nasterea e
„mirositoare, murdara, singeroasa si bestiala". Legatura intre mama si
copilul biologic e o „inventie a barbatilor de rasa alba, niste demoni
capitalisti care impun patriarhatul femeilor pentru a se mentine la
putere". Familia privata pe care barbatii de rasa alba o impun genereaza
„abuz", pe cind cea publica „liberates women" (emancipeaza femeile).
Nu
doar familia se impune a fi abolita, dar si notiunea de sex ori gen. In
cartea ei, Lewis nu foloseste cuvintele „femei" ori „fete" ci „persoane
impregnate / insarcitate" (adica femeile) si „persoanele care
impregneaza", adica lasa femeile insarcinate (adica barbatii). E deci,
vorba de un vocabular nou, nu doar de idei noi.
Pentru
ce si la ce foloseste trupul uman, intreaba Lewis? Pentru un scop
determinat la nivel biologic? Nu. Atunci pentru ce? Pentru a fi folosit
de fiecare dintre noi cum dorim.
Recomandam
Full Surrogacy Now tuturor celor care citesc acest comentariu. Contine
mult mai multe idei otravitoare. Daca ni se par bizare, in timp ele vor
deveni mainstream, adica de tipul „de ce nu?" Influenta feminismului in
spatiul public e mare si se intensifica. Chiar si in Romania, unde unele
dintre politicienele cele mai vizibile promomoveaza radicalismul
feminist.
Sursa:
Alianta Familiilor din Romania
Str. Zmeica nr. 12, sector 4
Bucuresti, N/A N/A, Romania
Str. Zmeica nr. 12, sector 4
Bucuresti, N/A N/A, Romania
Foto: Imagine din Retezat (I. Badiu)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu