vineri, 21 februarie 2020

Adrian Botez: Poezia ca țipăt... Poeme din galaxii pierdute


ORICE-AȘ VREA SĂ SPUN – NEBÙNII VOR RĂSTĂLMĂCI           
                                                          
orice-aș vrea să spun – Nebùnii vor răstălmăci                
și chiar mai mult decât merit – mă vor umili...
singur să fii – cu Poveștile tale – jignitor de Alcore
vei sfârși devorat – prin Sloveniri Carnivore

e ca și cum n-ai putea să te miști
făr' de-Avocat – căci altfèl – totul riști :
riști să te-nchizi Torționar – când tu ești doar Vegan
riști să fii zvârlit în Paner – 'olalt cu un Prost și-un Mârlan...

taci – între Oameni Zurlìi : nici măcar Rugăciuni
să șoptești : căci Toate – la ei – sunt Minciuni !
doar ce grăit-a-Imbecilul - Șef și Bancher
                  
e-un Templu de Raze – chiar Raiul din Cer !
...în Lumea de-aici – ori ești Mut – ori ești Surd
ori Bogat să-i muțești ! - ...ori Sărac și Absurd...





PIERD ZILELE – ZESTREA LUI DUMNEZEU

pierd Zilele – Zestrea Lui Dumnezeu
și – una câte una – se scurg în Rigolă !
cu ele - -mi pierd și Vocea mea de Zeu :
îmi scuipă Lucrurile – îndârjit –  Alura mea Frivolă...
           
nu trândăvesc : privindu-mă – înțepenesc
cât de-asincronic ființez în Lume
cât de nepotrivit – ba chiar grotesc
m-am nimerit să tulbur o Genune...

nu-mi fost-a-n Gând să stingheresc :
se saltă-n cârduri – Ciori – când mă zăresc
convins sunt : Fantoma mea de-ar scoate un Cuvânt

Păduri și Munți și Ape - intra-vor sub Pământ !
...privesc – în Nopți Împărătești – spre Stele multe :
n-o vrea – de milă – vreuna – -ntr-însa să mă mute ?
***

 

LA EXECUȚIA MEA

la Execuția mea – s-au tras
asupră-mi – toate
Gloanțele Lumii

am smuls – din mine – fiecare Glonț
Patriotic – le-am adunat – pe
toate - cu mare grijă - și
am durat - din ele – un
Palat : un Palat
înalt... – înalt... – ...că mă uit – din balconul
Palatului - la
Soare și la
Lună – de Sus în
Jos

...Seara – târziu – strâng - între Două 
Degete – Carnea-mi Răstignită - și
storc (ca pe Lămâie) – pe rând – Sângele – din
fiecare Rană – peste Capetele lor
Bălaie : ale
Soarelui – ale
Lunii – ale
Stelelor...
***


Prof. dr. Adrian Botez


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu