joi, 21 martie 2019

Adrian Botez: Voci de oase... Când vorbește Dumnezeu

...E O ÎNSERARE PERPETUĂ

...e o înserare
perpetuă – o înserare
grea şi
firoscos gânditoare – ca nişte
turme de bolovani - întorşi
pe dos...


Dumnezeu
mârâi – şi se zbârli – la
sine însuşi:

cum să mai pot eu să
fiu dumnezeu – când toţi – toată grămada asta de
gânduri băligoase – pe care le-am
alungat în fapte... – ...da – toţi ăştia
adunaţii şi
scăzuţii - toţi – dar toţi! – sunt                                
dumnezei... - ...şi nu ca mine – visători
ci ai naibii
cotitori – umbre colcăinde – trufaşe - de
intreprinzători – precum nişte
veritabili
agenţi economici – nu
astronomici!

hmmm... – ...da – voi intra  - imediat – în
opoziţie  - cu
mine însumi : de câte ori voi
avea – iarăşi – vreun gând proiectiv (bătu-l-ar!) – îl voi
contrazice – pe loc – ba chiar îl voi
nega şi întoarce pe dos – în parlamentul
urâciunilor ăstora – grămezilor ăstora de
dumnezei căcăcioşi – dar ai naibii de
mâncăcioşi (ai propriului produs!) – grămezilor ăstora de
entelehii îngheţate
protezate... – ...şi toţi – cu tot cu
puieţi – arătându-se vecìilor precum şi sunt : nişte
mă-lă-ieţi !

păi – nu vedeţi ? – ia – uitaţi-vă cum toate
aureolele gândurilor mele – devenite
voci şi siluete caraghioase de
vaci – lei – foci – elefanţi  - şopârle şi
găini – toate-toate îşi
hârşcâie (...supărător şi
dureros...) spinările rahitice (penele - ba – chiar şi
coarnele!) – de  - vajnică
spinarea  - îmburuienată larvar – a
Pământului – iar copitele (ori
picioarele) lor – împletesc – acolo sus -  neînduplecate scrieri de
urme – silfidice urme – pe
Cer – adică
pe ideea – pe năzuinţa secretă de
Cer...

gata şi cu
Lucifer : l-am pus să
refuze a scoate  Lumină din toate
beznele aureolelor mele – şi iată că 
în sfârşit! - m-am obţinut pe
mine însumi – în stare pură : cu zece peceţi
în eternitate mă numesc – deci (luaţi
aminte!) : Noctifer...!”

...şi înserarea nedesţelenită şi
de tot apăsătoare şi
firoscos grăitoare - ca nişte turme de bolovani
întorşi pe dos – fără preget
continuă :
nimic nu se întâmplase – doar se auzeau
voci de oase – din Sfera Celestă - devenită
selenară – felinară - de tot
Agrestă...
***

Prof. dr. Adrian Botez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu