marți, 26 mai 2020

Adrian Botez: Lumini de-Altare... Cu poezia în fața Domnului General



NU TE DA – NU TE LĂSA

nu te da – nu te lăsa
de-or veni – pe Urma ta
Trei Păcate fără Șa
și-un Păcat Împărătesc
(...Râuri-Bezne se-mpletesc...)

nu te da – nu te lăsa
a murit Mireasa ta :
Luna-i doar o Șoaptă-n Cer
Soarele – un Gust de Fier !

...nu te da – nu te lăsa
Crist – pe Cruce – iar va sta :
vei fi Rana Lui Adâncă
și Corabie - și Stâncă !

...nu te da – nu te lăsa
chiar de vezi vreo Zână Rea :
treci și Val și treci și Zare
ajungi la Lumini de-Altare !
***



N-AM ÎNȚELES NIMIC  - NIMIC - DIN VIAȚA ASTA

n-am înțeles nimic  - nimic - din Viața Asta
decât că are Fìride – Bezne-n Cotloane
Ascunzători de tine însuți – Grotești Toane
și Labirinturi de Arcane și Capcane – -n Coasta

Morții – care-o-nsoțește – amuzată – spre Fruntàrii
pân' se-ntâlnesc la Hat – lovind cu Fier – precum Plugarii...
stau – umilit de multe Ne-Nțelesuri – trist și slab
sub Lemne ce-mi vor arde Amintirea – un Năglab...

e  Noapte-n Viață – Noapte e și-n Moarte
nu mai e mult până va fi Prea Greu Departe...
poate n-aș sufoca Nădejdea – dacă n-aș urî

toată-Omenirea – dar și Zeii : complici ce vor târî
în Neființă – toată Truda-mi Oarbă – Cumplita Osteneală
de a cinsti – nedrept – pe Sclavii-de-Dârvală...
***





CĂLĂTORUL SPRE LUMINĂ – GREU TRUDIT

Călătorul spre Lumină – greu trudit
va ajunge – dintre toate – la un Schit :
e Schitul de Tămâie – din Poveste
și Călătorul când mai e – când nu mai este...

văd Munții și mă tăvălesc în Ierburi 'Nalte
de pretutindeni – Focurile-ncep să salte
căci simt cum Zânele se pregătesc de Bal
Matrozii Vieții se-ndârjesc în Vâsle :  vin spre Mal !

...eu – Călător fără de Zare – popas făcut-am pe Tăpșan :
nu mă mai simt nici Singur – nici Schilod - și nici Golan...
pogoară Mâini de Crist  – din Toiul de Lumină

și-mi potrivesc Arìpi – pe Umeri-Focul-de-Hermină...
...sunt pregătit – în Noua Lume – Ucenic de Regi :
deci -  strădui-m-oi să învăț Cântece-Ntregi...
***
Prof. dr. Adrian Botez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu