marți, 22 mai 2018

Eugen Dorcescu: Recenzie

Așa cum am declarat deseori, eu, scriitorul român Eugen Dorcescu, sunt scriitor (poet) timișorean. Am fost student al Facultății de Filologie de la Universitatea de Vest din Timișoara. Tot aici mi-am susținut doctoratul în filologie, sub veghea ilustrului dascăl, Profesorul G. I. Tohăneanu. Fac parte din Filiala timișoreană a Uniunii Scriitorilor din România, care mi-a găzduit lansări de carte și mi-a acordat premii. Dar și în generoasa incintă a Universității de Vest din Timișoara au avut loc lansări de neuitat ale cărților mele. Amintesc una singură: lansarea, în Aula Magna, la 23 octombrie 2015, a ediției ne-varietur a poeziei mele, o ediție critică, de fapt, realizată de Doamna Conf. Univ. Dr. Mirela-Ioana Borchin-Dorcescu: Eugen Dorcescu, NIRVANA. Cea mai frumoasă poezie, selecție, notă asupra ediției, biobliografie și eseu hermeneutic de Mirela-Ioana Borchin, 608 pagini, Editura Eurostampa, Timișoara, 2015. Această antologie este dedicată memoriei fostei mele soții, Olimpia-Octavia Berca, ea însăși absolventă a Facultății de Filologie și doctor în filologie la Universitatea de Vest, precum și membră a Uniunii Scriitorilor. 


Lumea literar-artistică și cea academică ale Cetății, mai mult: Cetatea, în întregul ei, reprezintă familia noastră extinsă: a mea și a actualei mele soții, Mirela-Ioana Dorcescu.

Eugen Dorcescu