vineri, 18 octombrie 2019

Prof. dr. Adrian Botez: Poeme de toamnă, recolta poetului


SUB PLOAIA CUMPLITĂ - CAD NUCI DIN COPACI

sub ploaia cumplită - cad nuci din copaci
plesnind – cum grenade – pe nocturnal asfalt...
oar' cine-o scăpa ? – ce război ne tot faci
Dumnezeule-ascuns sub aburu-nalt ?

e noapte – simt schije sub pleoape de vis
simt sânge curgând : orice viață-i mormânt...
mă strecor – pe sub slove - ce-o viață am scris :
nu găsesc mântuire : doar țevi fulgerânde – în orice Cuvânt...

sinistru sclipesc țevi de arme – spre mine :
execuția-n zori : din bine-n mai bine...
...norul de ceață n-are nituri – să țină :

mă răsfir – din tulpină de moarte în altă tulpină...
...degeaba amușină  - isteric și crâncen - Câinii Urgiei :
m-am pierdut în desișul de umbre : țin loc Temeliei...
***




S-A DUS ÎN PIAȚĂ

s-a dus în piață – după
gloanțe de
mitralieră

când se întoarce
acasă – pune mâna pe
satâr și pe
sateliții-rachete atomice - și-i
activează – preț de-o
macro-tocăniță – de-o
tocăniță
majoră – lipsind câteva
succesive constelații – de orișice
faună-floră
***
 


CLOPOTE SECI

zdrăngăne un Clopot – fără rost și chip...
...o – câte-a-ndurat Crist – pentru Liniște...!
îmi vine-a picta Bufniți - și îmi vine să țip :
Hoardă-Ipocrită – întoarce-te-n Miriște

Hoardă Isterică - îngroapă-ți Genunchii...!
...dar în juru-mi roiesc Țânțarii și Unchii...
taci – Tinicheaua Satanei – că nu-L aud pe Crist-Adevărul !”
...negustorii de Crist își tot lăfăie – bălindu-și – fir cu fir - părul...

...lăsați-mă să scriu Piscul Munților
lăsați-mă să cânt Harfa Punților... :
acolo – Tălăncile – Diamante-Suspine
(...Păstorul al Treilea pleacă și vine...)

încearcă-un surâs – pentru mine – cum că totu-ar fi bine...
...uitați-mă-n Munți – în propria-mi Carte :
să fiu Prinț unor Slove-Cristal – iar nu unor sticle deșarte...
***

Prof. dr. Adrian Botez

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu