miercuri, 25 noiembrie 2020

Amintiri din viitor despre alegeri libere

 

LIBERTATEA …  

 

Vot pentru alegerea deputaților, a senatorilor, a primarului și preşedintelui ţării, dintre doi candidaţi sau mai mulți. A fost o hărmălaie generalizată, atacuri la persoană, alte asemenea, în perioada de campanie.

Mi s-a întâmplat un episod incredibil.

Lucrez într-un colectiv obișnuit, unii creştini, majoritatea dintre ei. Şeful firmei are opţiunile  sale, angajaţii pentru a-i fi pe plac, aproape toţi afirmă că vor vota cu o persoană, nici nu are importanţă dorinţa lor, e libertate.

În privinţa libertăţii, eu aveam  o altă opţiune, am considerat că fiind sincer şi deschis, cu argumente, cu idei puteam să o discut. Am fost taxat imediat, conform inchiziţiei medievale, cum îndrăznesc să gândesc aşa, nu am coloană vertebrală, nu sunt înţelept, nu am caracter etc.

Am crezut că sunt într-o ţară liberă, dar m-am înşelat, feudalismul era la el acasă, nimic despre argumente, nimic despre idei, doar sentimente brute, ură, linguşeala şefului, laudă lui, etc. 

Mărturisesc că am fost marcat pentru că România este o ţară liberă, democratică, garanţia libertăţii de gândire e clar stipulată în legi, în norme, etc. Era să scriu - în bunul simţ, era un slogan de campanie, acum depăşit ca timp de propagandă, dar actual ca trăire …


 

Şeful s-a scuzat până la urmă, dar restul colegilor a rămas cu ideea că au dreptate să emită norme de valoare despre un om, să-l afecteze, cu toate că erau creştini şi aveau toate la îndemână pentru a cunoaşte.

Am fost afectat pentru că cel ce judecă în adevăr omul este Dumnezeu, nu alt om. Fiecare va fi tras la răspundere în faţa lui Dumnezeu pentru faptele făcute în trup, sufletul este al Celui de Sus, Cel Preaînalt şi atunci de ce nu am voie să gândesc liber în viziunea unor creştini? De ce inchiziţie, şedinţă de partid ad-hoc?

Am fost mângâiat de faptul că şeful m-a sunat şi a cerut scuze, am procedat 

la fel …

În momentul acela am înţeles cât de feudali suntem unii dintre noi şi cât de aproape este păcatul de om şi am răspuns: „Dacă aţi crescut în familii de creştini, de ce nu puteţi recunoaşte un om, mă refeream la candidatul la funcţia de preşedinte al ţării, după modul cum vorbeşte? M-am bazat în clipele acelea pe faptul că Iisus zicea clar: ceea ce vă murdăreşte este ceea ce iese din gura omului …, adică nu vedeţi cum vorbeşte fiecare candidat?”

Inchiziţia în numele valorilor creştine a mai fost şi probabil va mai fi, dar nu m-am aşteptat ca să fiu executat public, în faţa colegilor, a celor care merg la o biserică, oricare este ea pe baza unor valori personale? Ura fără motiv și argumente…

Am citit undeva: oamenii care comit o crimă până la urmă vor fi iertaţi, graţiaţi, se va găsi cineva să facă acest lucru. Pentru că eşti fericit, pentru asta nu vei fi iertat …

Cu Dumnezeu poţi fi fericit la modul absolut… În fond, ce avem pe acest pământ, doar libertatea ca valoare la îndemână. În Iisus suntem liberi, dar, atenţie, să nu vă distrugeţi unii pe alţii, scria Apostolul Pavel…

Ce nu ştiau aceşti colegi, dreptul la libertate a fost câştigat de altul, care a murit pentru tine, pentru ea, pentru el, pentru candidat…

 

 

Constantin Stancu

 

Foto: Peisaj de iarnă în parc


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu