vineri, 16 septembrie 2022

Despre viziunea asupra lumii: Iisus și restul... cezarilor...

 

”Iisus Și-a ridicat ochii și a văzut pe niște bogați care își aruncau darurile în vistierie.

A văzut și pe o văduvă săracă aruncând acolo doi bănuți.

Și a zis:<<Adevărat vă spun că această văduvă săracă a aruncat mai mult decât toți ceilalți; căci toți aceștia au aruncat la daruri din prisosul lor, dar ea a aruncat din sărăcia ei tot ce avea ca să trăiască>>” (Luca 21: 1-4).

 

 


„Vom lua ca reper aici învățătura lui Iisus, cel care pentru mine este modelul psihologic ideal al comportamentului uman. Dacă l-am fi ascultat în loc să-l răstignim, am fi avut 2.000 de ani avans în civilizație și o cu totul altă lume decât aceasta, aflată în pragul sinuciderii. Modelul psihologic ilustrat de Iisus prin viața sa și prin învățăturile sale este, fără nici un dubiu, benefic pentru sănătatea, pacea și înțelegerea rosturilor lumii.

Ceea ce ne-a lăsat Iisus ca sfaturi și învățături rezonează realmente cu datele celor mai noi științe ale timpului nostru. Au trebuit să treacă 2.000 de ani până să le putem explica științific. Oare cât timp ne va mai trebui să și respectăm ceea ce ne-a dat?

(Dumitru Constantin - Dulcan, Creierul și mintea universului, Cluj-Napoca: Editura Școala Ardeleană, 2019, pp. 155-156).

 

 

Napoleon Bonaparte a spus: „Eu cunosc oameni și vă spun că Iisus Cristos nu este un simplu om. Între el și oricare altă persoană din lume nu există termen de comparație. Alexandru, Cezar, Carol cel Mare și eu, am fondat imperii. Dar pe ce am bazat noi creațiile geniilor noastre? Pe forță. Iisus Cristos și-a întemeiat imperiul pe dragoste; și, la această oră, milioane de oameni ar muri pentru El”. (Josh McDowell, Mărturii care cer un verdict, p. 139, Cursuri, Campus Crusade for Christ, 1972).

 

„Astăzi oamenii au ajuns până și să înjure folosind numele lui Isus. Încercați să vă imaginați cum ar suna ca un om de afaceri să strige „Thomas Jefferson!” când lansează o lovitură la golf, sau un instalator să urle „Mahatma Gandhi!” când își dă peste degete cu cheia franceză. Nu e chip să scăpăm de acest Isus” (Philip Yancey, Isus pe care nu L-am cunoscut, Oradea: Editura Kerigma, 2006, p.17).

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu