duminică, 21 iunie 2020

Un poem de Aurel Pantea... Se instalează în mine un om bătrân... Opera poetică... Memoria literară

Aurel Pantea


Se instalează în mine un om bătrân, ocupă treptat toate cotloanele,
deocamdată conviețuim, avem aceleași vicii, ne plac aceleași femei,
dar el crește din lucrurile la care renunț, în anumite momente,
când limbajul însuși are umbră, răsuflări obosite
și atunci spun:

Dumnezeul meu mă digeră, Dumnezeului meu îi este foame,
Dumnezeul meu se droghează, Dumnezeul meu înjură, nu face raționamente,
e un ins direct, te scuipă în față, suferă, limbajele lui imediate sunt
disprețul, dragostea și răzbunarea
nu face politică, o suportă și o desfide, Dumnezeul meu stă cu toate curvele,
stă cu peștii și pe toți îi iubește, și spune că toți vor învia, și tuturor
le e un pic mai puțin teamă când vor muri, Dumnezeul meu face zi de zi
exerciții de moarte și înviere pe pielea mea, iar eu îl iubesc de nu mai pot,
e nevoie să mai și iubești, nu-i așa,
despre Dumnezeul meu vorbesc cei mai mulți cu superioritate, e un
Dumnezeu mai greu de îndurat, pentru că, uneori, pute,
și în plus are mulți morți pe conștiința Sa, și nu toți sunt împăcați,
Dumnezeul meu îmi seamănă, poate fi urât și agresiv, și chiar este violent
și vicios, vorbind de el, eu îl fac asemenea mie, o fi fiind păcat, dar
așa îl simt mai aproape, El se naște în slăbiciunile mele, de obicei,
în ele locuiește nimicul sau ceva atât de dezinteresat de semnificație,
încât seamănă cu nimicul, dar el îmi iubește nimicul,
cu asta m-a dat întotdeauna gata, el știe că nimicul meu
e sămânța nimicitorului care vrea să mă știe mut


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu