vineri, 14 aprilie 2017

CÎTEVA GÂNDURI DE SĂRBĂTOAREA ÎNVIERII!

Am primit de la Adrian Botez:

...La incheierea Utreniei, inainte de a se savarsi Liturghia Sfantului IOAN GURA DE AUR (Ioan Chrysostom - arhiepiscop de Constantinopol, considerat sfânt deopotrivă în Biserica Ortodoxa şi în Biserica Romano-Catolica, cea care îl venerează cu titlul de DOCTOR AL BISERICII!), se graieste, cu adanca si mistica Dreptate, repetand, cu evlavie, vorbele Sfantului, despre Cel mai Mare Mister Cosmic, al Tuturor Veacurilor - INVIEREA LUI HRISTOS-DUMNEZEU:
"Unde-ti este, moarte, boldu? Unde-ti este, iadule, biruinta? Inviat-a Hristos si tu ai fost nimicit. Sculatu-S-a Hristos si au cazut diavolii. Inviat-a Hristos si se bucura ingerii. Inviat-a Hristos si viata stapaneste. Inviat-a Hristos si nici un mort nu este in groapa; ca Hristos, sculandu-Se din morti, incepatura celor adormiti S-a facut. Lui se cuvine slava si stapanirea in vecii vecilor. Amin."

Si tot Sfantul IOAN GURA DE AUR ne impartaseste Revelatia Sa cea mai INALTA, in Predica la Invierea Domnului:
"HRISTOS a distrus taramul mortii cand a coborat in el;
l-a bagat in spaima cand acela a incercat sa muste din carnea Sa.
Asa a proorocit Isaia:
"Tu iadule te-ai infricosat cand L-ai intalnit pe El".

Iadul s-a infricosat pentru ca a fost invins.
S-a infricosat pentru ca a fost facut de rusine.
S-a inspaimantat pentru ca a fost distrus.
S-a inspaimantat pentru ca i s-a luat puterea.
S-a inspaimantat pentru ca este acum neputincios.

Iadul a luat un trup si a descoperit pe Dumnezeu.
A luat pamant si a descoperit Cer.
A luat ce a vazut si a fost coplesit de ceea ce nu vazuse.
O moarte, unde-ti mai este coasa?
O iadule, unde iti mai sunt izbanzile?

Hristos a inviat si tu moarte ti-ai pierdut puterea!
Hristos a inviat si cei rai s-au prabusit!
Hristos a inviat si ingerii se veselesc!
Hristos a inviat si viata a invins moartea!
Hristos a inviat cu moartea pre moarte calcand;
Si celor din mormanturi viata le-a daruit!

Ca Lui I se cuvine Gloria si Puterea acum si in vecii vecilor.
Amin
!"
Spune și Părintele DUMITRU STANILOAE, cel mai înalt Duh al ORTODOXIEI (din Răsărit! – zic așa, când văd, cu mâhnire, în câte colțuri de lume amurgite au trebuit să migreze valahii noștri… –  cei mai mulți, din pricini de necaz și de multe și nestinse nevoi!), mai spre zilele noastre (cele de adânc păcat al uitării și zile ale marilor șovăieli și întunecări ale Duhului...zile si veac de intindere a beznelor celui rau!): ”Prin Înviere, El scoate lumea din starea bolnavă în care s-a rostogolit, înălţând-o la o stare a cărei bogăţie, plenitudine şi fericire nici nu ne-o putem închipui (…) În Iisus Hristos, viaţa cea nouă, eschatologică, e realizată. (…) Viaţa cea nouă nu este numai promisiune, ci este în El realizată, prezentă, deplină. Noi însă trăim mai departe în istorie, dar ochii credinţei şi ai speranţei spre El, spre viaţa cea adevărată, deplină, ultimă şi fără de moarte. Când spunem cu credinţă: Hristos a înviat! – afirmăm implicit: Noi toţi vom învia!” – cf. Dumitru Stăniloae, Ortodoxie şi românism, Sibiu, 1939, p. 278.
Deci: HRISTOS A ÎNVIAT! – ADEVĂRAT A ÎNVIAT! NOI TOȚI VOM ÎNVIA!

Sa rezistam in fata Beznelor Lumii, sa luptam, cu toata fiinta si convingerea, impotriva Beznelor Lumii - si sa ne pregatim, astfel, Sfanta Arvuna a INVIERII, inca de aici, din aceasta imbeznata si orbita viata, pe care o vom darui Pamantului, spre a dobandi, curand, Coroana Cerului, Fratia cu HRISTOS-EROUL DUMNEZEIESC!

Evangheliile canonice NU au ascuns, NICIODATĂ,  Mesajul Măreţiei şi Gloriei Lucrării Lui Hristos! Învierea – TOCMAI ASTA ÎNSEAMNĂ! Şi Hristos le zice apostolilor, prin Verb Minunat, Zguduitor de Lume, în Cuvântarea de despărţire (chiar la Cina cea de Taină…!!!), că, de acum., nu vor mai fi ce-au fost (“slugi”), ci se vor transfigura în LUMINAŢI DE ŞTIINŢĂ/CUNOAŞTERE SFÂNTĂ, “prieteni”/fraţi/iniţiaţi TOTAL (şi, deci, transmiţători la modul integral ai Mesajului Suprem/Măreţ!!! ”pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu v-am arătat”)) întru Iubirea-Hristos/re-dobânditori ai Stării de Paradis: “De veţi rămâne în Mine şi cuvintele Mele de vor rămâne în voi, cereţi orice veţi vrea şi vi se va da. Prin aceasta s-a proslăvit Tatăl Meu ca să aduceţi roadă multă şi să vă faceţi ucenicii Mei. Precum M-a iubit pe mine tatăl, şi Eu v-am iubit pe voi. Rămâneţi în dragostea Mea. De veţi păzi poruncile Mele, veţi rămâne în dragostea Mea, precum am păzit Eu poruncile Tatălui Meu şi rămân în dragostea Lui. Acestea vi le-am spus, ca bucuria Mea să rămână în voi şi bucuria voastră să fie deplină. Aceasta este porunca Mea, ca să vă iubiţi unul pe altul, precum v-am iubit Eu. Mai mare dragoste decât acesta, ca cineva să-şi pună sufletul pentru prietenii săi, nimeni nu are. Voi sunteţi prietenii Mei, de veţi face câte vă poruncesc. De acum nu vă mai zic slugi, căci sluga nu ştie ce face stăpanul ei, ci v-am numit prieteni, pentru că toate câte am auzit de la Tatăl Meu v-am arătat. Nu voi m-aţi ales pe Mine, ci Eu v-am ales pe voi şi v-am rânduit să mergeti şi roadă să aduceţi şi roada voastră va rămâne, că orice veţi cere de la Tatăl în numele Meu, să vă dea. Aceasta vă poruncesc, ca să vă iubiţi unul pe altul" (Ioan XIV, 7-17).


prof. dr. Adrian Botez