vineri, 3 mai 2019

Adrian Botez: S-a cam golit lumea de dincolo...

S-A CAM GOLIT LUMEA DE DINCOLO



…s-a cam golit lumea de
dincolo – că au venit mulţi – de-acolo - în
lumea de-aici – să-mi ţină mie - de
urât

îi simt – pe unii – atingându-mi - sfioşi
pieptul – alţii  - mai
curajoşi – îmi pipăie mâinile şi
picioarele – ba câteodată
se vorbesc – ei înde ei – şi-mi
suflă – drept în obraz : miroase
a mâncare de praz…



sunt  - toţi - nevăzuţi – încă – dar tare
prietenoşi – ba chiar mulţi dintre ei
promit că-mi vor fi
gazde bune – atunci când
mă voi hotărî – în sfârşit – să
vin cu
ei – acolo…

…unu-mi zice una – altul
îşi uită câte două-trei sute de
umbre – la picioarele mele
numai şi numai să
mă-nduplec – şi să plec de pe
coclaurele astea (zic ei) -  uricioase şi
rele” – pline de noroi şi de zbânţuite
iele…

atâta că nu-mi precizează – nici unul dintre
fârtaţi – cât ar avea lumea ailaltă – în
metri pătraţi – şi nici nu-mi furnizează – cu cale
amănuntele esenţiale – ale
geografiei de
dincolo… – …iar mie  încă mi-e
milă de
munţii – curaţi şi
făloşi  - de-aici – şi
dor îmi este – încă de pe-acuma - de
izvoare şi mândre
pâraie – ce-mi curg – în lumea asta
vijelios şi
vânjos - pe sub
împărăteştile-mi
straie…

…că – atunci când cineva
moare – nu poate – pe cele
slăvit de
frumoase - de-aici - în cârcă – să le
care – nici măcar
în rate – încotrova
şi mai la spate…
***

                                                 Prof. dr. Adrian Botez

Foto: Imagine din Retezat (de I. Badiu)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu