marți, 17 decembrie 2019

Adrian Botez: A înghețat tot universul... Vin toate iernile uitate-n Vale


BOCNĂ-A-NGHEȚAT – NĂUC – TOT UNIVERSUL


bocnă-a-nghețat – năuc – tot Universul
la mijloc – au pocnit și Strofa – Versul :
o Slovă – bàrem – să se țină de vreo Stea...
îmi cad în cap țùrțuri – cenuși... : doar piază rea !

...îmbătrânesc ținând Condeiu-n mână
Cerneala s-a uscat de-o eră : -n Lună
tot văd mișcări de Lilieci și Bufniți
țintite – toate – spre beznele din pivniți...

nici Inima  nu-mi bate – iar Creieru-i Cristale
acum vin – toate – iernile uitate-n Vale :
nu mai aud discursuri și nici sfaturi

Statui de Gheață : Două Codobaturi...
...nu mai sunt Raze-Anotimpuri – între Ierni :
Tâlhari pe Cruce : Ultimii Doi Reni...






E IARNĂ – IAR – ÎN SOARTA ȚĂRII MELE


e iarnă – iar – în soarta țării mele
poporul s-a lăsat prostit și țigănit
e iarnă – iar - și nu mai am nuiele
să-nvăț pe cei ce doar au asuprit...!

eu nu mă duc din Poarta Țării Mele
eu nu o las – prădării – dumicat :
eu iau un Par - și-i apăr orice Hat !
eu nu-mi vând Neamul – în așa vremi grele !

...prunci nătărăi – născuți de orice vânt
acest pământ este – mereu – PREA SFÂNT
ca să vă rabde ”Curcănirea” Tâmpă :

plecați – de nu vă plac Martir și Rând !
...aici rămânem doar cu Munți Statornici
căci lor - ȘI NUMAI LOR ! – suntem datornici !
***
 

 

MIRESMELE NUNTESC - ȘI FLORI - ȘI PĂSĂRI – CHEAMĂ !


                
miresmele nuntesc - și flori - și păsări – cheamă !
țesut din raze vii – văzduhul se rotește…
sufletul meu – pribeag – are un soi de teamă :
să nu fi greșit cerul – că – iarăși – se smintește !

fluturi albaștri – seara – îi mistuie sfiala…
cam somnoros – din tufe – un Inorog se scoală
și tufele de flori – cunună estivală
candorii Cornului din Frunte dau pohfală…

când Inorogu-i treaz – toți zeii dau năvală
măcar un strop – lumina să-i respire
iar Ametistu' - -o clipă – -n extaz să-l admire !

…dar se opresc – se-nșiră : totu-i cu socoteală…
…nu – n-am greșit : uite-l pe Pan – cu Naiul !
e săltăreț - nevoie mare ! - …unde-i baiul ?!
***



CU TINE – CRISTE – PE CÂMPI AM HOINĂRIT


cu Tine – Criste – pe câmpi am hoinărit
slavă am dat – oricând - oricărui Răsărit !
voi Lume Alta – cu Tine să rămân :
nu voi să cad în bot – pentru-un Stăpân !

Tu – Frate-mi ești – mai mare și-nțelept
Izvoare vin la Tine – precum la Munte Drept :
spre Tine – sub Furtună – se pleacă toți Copacii
și – sub Copaci – se-aprind – Coroană – MACII...!

e-atât de bine – în seara care vine
încât – Hristoase – Cetatea se ridică din Ruine
Păsări devin Măiestre – cum sunt doar în Poveste

dar eu le văd - și văd – mereu – o IESLE !
...nu mă grăbi – Hristoase - nici eu nu mă silesc
dar când ajung la Tine – de tot mă-mpărtășesc !
***

Prof. dr. Adrian Botez
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu