luni, 4 decembrie 2023

Aurelian Sârbu: E iarăși iarnă în pretutindenea mea... Poemele iernii de azi și de ieri...

 

HIBERNALIA

 

miros dulce-amețitor de iarnă

 

cobor pleoapele 

        picotind la-ndemnul focului din vatră --

        îmi fug nostalgii printre scântei

 

pare că leneșe văpăi

        desenează balet de fantomă --

        lascive unduiri

        îmi fură-n grabă somnul

 

doar fulgii-mi bat blând la fereastră

        în zori să deschid printre nămeți cărare

                  până la poartă

                  până la drum

 

e iarăși iarnă în pretutindenea mea

 

 


PIRAMIDĂ  DE-UN  CEAS

 

m-aș prinde părtaș

          marelui jucător  

          în rotirile lumii

ci el mă cheamă și mă amăgește

          c-un râs înalt

          despărțitor

          între firul curgător de nisip

          din clepsidra mereu plină în vârf

          și piramida de-un ceas

          sub pașii mei grăbit mărunțiți

 

iară pasul mi-e păgubos

          în poiana cu lună

          golită de lumina unui soare zgârcit 

          ( umbra-n lumină nu-ncape )

 

leneșă înălțare de fum

          îmi lasă focul în urmă

          de parcă urcușul atâtor golgote       

          ar fi doar o ciornă abandonată

          într-o vitrină de muzeu provincial

 

 

 

 

LIBERTATEA  ÎNȘELĂTOATE

 

lumile pândite departe

        vor rămâne ascunse în tăcerile lor

 

pe-aproape îmi accept aripile     

        de teama neputinței cugetării mele cu stavilă

mai lesne îmi sunt înfrângerile trupului

        ale minții sunt înfricoșătoare

        nu le pot duce

        nu le știu drumul

        nu mi-e potrivit pasul

( unde-aș ajunge ar fi cale de-ntors din spaime ? )

 

mi se năzare libertatea înșelătoare din fața oglinzii

        și nedeslușirea cuprinsă în smoala din dos

 

 

Aurelian Sârbu

          

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu