Olimpiada sportivilor,
arta urâtului și libertinajul la promoție
La deschiderea Jocurilor
Olimpice de la Paris - 2024, s-a parodiat o scenă cu tabloul lui Da Vinci, „Cina
cea de Taină”, actorii fiind promotori ai LGBT, o comunitate de devianți
sociali. Scena a iritat comunitate creștină, pe bună dreptate. Au existat
reacții din partea bisericilor de tot felul, ale unor personalități.
Organizatorii și-au cerut cumva scuze, voalat marcând faptul că această comunitate
deviantă are trebui acceptată în societate ca un fenomen viabil.
Partizanii spectacolului au motivat dreptul la libertate, la artă progresistă, democrația etc.
Nu este vorba de
libertate, este în joc LIBERTINAJUL, ieșirea de sub orice autoritate, inclusiv
a Creatorului, deci sâmburele unei revolte umane slab justificată față de
Dumnezeu. Au murit oameni pentru libertate, ne batem joc de ea, transformând-o
în batjocură. Este artă? Cam, da. Arta
urâtului, cea care scoate omul de pe traiectoria sa, croită de Dumnezeu.
Una care nu poate înălța, pe bazată pe false armonii, false perspective. Omul
s-a săturat să arate așa cum a fost creat. Nu-i mai convine, știe el cum ar
trebui să fie, mai cool, mai liber în orice, fără limite. Chipuri schimbate de
machiaj, operații estetice, trupuri tatuate, implanturi cu silicon peste tot,
indiferent de sex, minți amețite de droguri, alcooluri de esență tare etc. Omul
a devenit sătul să arate așa cum l-a creat Dumnezeu.
Europa a fost creată pe
baza valorilor iudeo-creștine. S-au condamnat idolatria, furtul, minciuna,
invidia, s-a promovat responsabilitatea față de părinți, față de semeni,
responsabilitatea socială. Norme sociale promovate în diferite forme de
catolici, ortodocși, reformați, evanghelici etc. Aceste principii au dus la
pace, de aici la dezvoltare, de aici la bunăstare, la creație în viața socială,
la drepturile omului, tratate care să ne apare de criminalii de război etc.
Aceste principii au făcut Europa viabilă, cu impact la nivel mondial.
Beneficiarii acestor valori iudeo-creștine sunt oamenii din generația aceasta, dar
unora nu le mai convine, vor ceva cool, adică dărâmarea vechilor rânduieli.
Vorba unui poet, Aurel Pantea, Nimicitorul râde și continuă cursa.
Pe de altă parte, mulți
migranți au venit în Europa, au o credință de altă natură, vor să și-o impună,
fac numeroși copii, de la 7 la 20 de urmași în familia lor. Comparativ cu
fenomenul „europenilor”: promovarea LGBT, schimbarea de sex, închirierea de
femei care să nască în locul vedetelor preocupate de propriul egoism, look-ul,
noii migranți se vor înmulți, vor prelua în câțiva zeci de ani Europa, vor
stăpânii societatea. Perioada de libertate și democrație se va sfârși, va veni
o perioadă de dictatură religioasă, nepoții și strănepoții actualilor europeni
vor fi sub dictatură, o vor aplauda o vreme, așa cum unii străbunici ai lor au
aplaudat fascismul, comunismul, dictatura etc.
Din alt punct de vedere,
Europa a dat un semnal puternic pentru Rusia, o motivație religioasă pentru declanșarea
unui război de eliberare socială de sub erori, scoaterea oamenilor de sub
puterea negativă a devianțelor de orice fel, numite de Biserică „forțe satanice”…
Totdeauna războaiele au avut și o motivație religioasă, alături de motivațiile
economice, de a justifica cuceririle etc.
„Cina cea de taină” face
parte din ritualurile creștine fundamentale. Taină înseamnă ceva ascuns celor
neinițiați, celor care nu doresc să cunoască. Ea înseamnă comuniunea creștinilor
cu Dumnezeu, prin Iisus, Fiul Său, trimis să ne salveze din groapa în care am
căzut, să ne ofere o soluție de a trăi pe acest pământ, prin iubire, acceptarea
celuilalt, împărțirea cu generozitate a resurselor de orice fel, acceptarea
autorității lui Dumnezeu, posibilitate de a practica pacea pentru a evita
războiul. Unele biserici consideră că pâinea și vinul, simbolul resurselor
materiale și spirituale (carnea și sângele), se transformă în carnea și sângele
lui Iisus, transsubstanțiere. Altele consideră o reamintirea a cinei conduse de
Iisus înainte de sacrificiului Său pentru păcatele oamenilor. Orice doctrină
are ca sens comuniunea oamenilor între ei și cu Dumnezeu. O taină descoperită oamenilor
inițiați, dornici să cunoască, să se deschidă spre o societate care se poate
dezvolta.
Idolatria veche a dus la
lupte necurmate între triburi/ ducate, voievodate, structuri dominate de
violență. Triburile și alte structuri sociale vechi se exterminau unele pe
altele pentru resurse, practicau genocidul. Nu apucau să se dezvolte, să
prospere. Crimele, omorurile în favoarea tribului/ ducatului/ voivodatului tău
însemnau mari victorii. Arta urâtului
practicată de unii este un semn de decădere a unor societăți din cadrul
națiunilor libere, care refuză valorile pe care s-a clădit, pregătind o
dictatură religioasă cruntă, fără Dumnezeu.
Un ecou venit din peșteri:
„Strănepoți din toate țările, uniți-vă!”.
Constantin Stancu, Hațeg ©
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu