luni, 5 iunie 2017

Constantin Stancu: Noul pământ



Noul pământ

Lui Cliff McReynolds


Cât spațiu încape în ochii mei slabi,
cascadă după cascadă,
apa îmi spală sângele de mori de vânt,
rădăcinile copacului în aer
hrănindu-se cu resturi din mineralele luminii. 



Copiii călăresc păsări, fluturi,
copiii hrănesc pești în aerul curbat după mâna lor,
se aruncă-n jocuri complicate,
cu trupuri de sferă sau cub.

Femeile nasc idei de carne,
stropul de ploaie ce se prelinge pe firul de iarbă
care ascunde galaxii și planete de clorofilă.



Totul a devenit real, nu contează cum mă văd
cu ochii mei de fier și rugină,
contează cum mă vede El
în coapsele lui Adam cel Mare,
soldatul cu sulițe de argint și pieptar înmiresmat. 


Deasupra acestei lumi plutește luna,
oglindă în care se reflectă pământul cel vechi și
oameni albaștrii din care s-a ridicat infinitul.


Amintirea păsărilor, fluturilor, peștilor,
a copiilor într-o lume care a glisat
după umărul timpului, ca o aripă căzută.