miercuri, 29 mai 2024

Singur printre scriitori... Lista scurtă a prietenilor

 

Am scris, situația a fost posibilă unor oameni pe care i-am întâlnit şi care au pus ceva în jocul acesta de-a scribul:



-        Eugen Dorcescu pentru că mi-a girat debutul în volum şi apoi am avut o relaţie prietenească prin scrierile noastre.

-        Eugen Evu pentru că alături de el m-am format, scriind la revista „Provincia Corvina” şi la „Nova Provincia Corvina”, între anii 1997 – 2010 şi care  m-a încurajat permanent.

-        Ioan Evu pentrucă a scris sincer despre cărţile mele.

-        Adrian Botez care a scris curajos despre cărţile mele.

-        Radu Igna pentru că mi-a predat o lecţie de umor şi viaţă şi m-a sprijinit în momente importante.

-        Cornel Nistea din Alba Iulia, romancier, care m-a susţinut cu tărie ca scriitor deşi la acel moment nu îl cunoşteam, dar a avut curajul să mă cunoască din cărţile mele.  

-        Nina Ceranu – consilier editorial, pentru apariţia volumului „Pomul cu scribi” - antologie şi pentru încurajarea pe care mi-a acordat-o după ce a citit scrierea „Pe masa de operaţie

-        Ioan I. Iancu – editor, plecat dintre noi, pentru apariţia volumului „Păsările plâng cu aripi” şi cuvinte corecte pe care mi le-a adresat.

-        Dumitru Hurubă pentru că a scris despre cărţile mele şi pentru umorul din vremea zăpăciţilor din tranziţie.

-        Octavian Doclin care m-a publicat constant în revista „Reflex” – Reşiţa, deşi nu ne-am întâlnit niciodată, dar ne-am cunoscut din cărţile scrise.

-        Aurel Pop care m-a publicat constant în revista „Citadela” – Satu Mare deşi nu ne-am întâlnit niciodată fizic, dar ne-am cunoscut din cărţile scrise.

-        Ştefan Nemecsek – pentru gândul corect şi pentru respectul său pentru cei care scriu.

-        Virgil Bulat – care în tinereţe mi-a explicat că un poem trebuie să păstreze doar aurul şi că trebuie să arunci zgura departe de tine, să ai curajul să purifici textul, chiar dacă te doare şi tai din carnea ta.

-        IV Martinovici care pentru puţin timp a zis „da” scrierilor mele chiar la Haţeg şi le-a expediat la reviste de specialitate.

-        Ionel Amăriuţei – plecat dintre noi, scriitor, vinovat de plecarea cocorilor din Ţara Haţegului şi pentru prietenia literară şi serile de audiţii muzicale de muzica bună.

-        Maria-Daniela Pănăzan Lorinczi pentru că a scris despre cărțile mele cu profunzime.

-        Lorinczi Francisc-Mihai pentru că a scris despre cărțile mele și am avut mereu o relație plină de căldură.

-        Făcătorii de reviste literare: Nicolae Băciuț, Dumitru Velea, Mariana Pândaru, Paulina Popa, Vasile Dan, Petre Rău pentru că au acceptat textele trimise în revistele pe care le-au susținut în literatura română.

-        Daniel Corbu pentru că a publicat antologia de poeme în anul 2015: Fructul din fruct /Adio, ne vedem pe străzile de aur.


Semnat,

Constantin Stancu

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu